Ne legyenek nagy elvárásaink a használt gumikat illetően, ugyanis azok nem ok nélkül kerülnek a használt piacra.
Természetesen van olyan eset, amikor valaki eladja az autóját, és a vásárló nem tart igényt a téli vagy a nyári szettre, illetve akadnak olyan egyéb szituációk, hogy szerencsésen kifoghatunk egy-egy még használható példányt, de nagyon ritka.
Többnyire a hirdetett abroncsok nagy része kopott, de a tulajdonos úgy reméli, hogy ezekért még lehet némi pénzt kérni.
Fontos kiemelnünk, hogy az abroncsok kopása milliméterben mérhető, nem pedig a százalékban. Egy új gumi személyautónál egységesen 8 mm. A kresz szabályi által a legkisebb mintaárok-mélység 1.6 mm, de azt fontos szem előtt tartani, hogy egy tapasztalt vezető 3 mm-es nyári abronccsal már nem indul útnak esőben. Ez az érték a téli gumiknál 5 mm.
A használt autógumik többsége, ha nem is kopott, de öreg. Ez sem szerencsés változat. A gumi fő ellensége az UV-sugárzás. Egy sötét garázsban tárolt gumit nem ér UV, így az tovább képes megőrizni minőségét, azonban egy autóra felszerelt és a szabad ég alatt álló abroncs már hamarabb elöregedik.
A mintaárok mélysége illetve a DOT-szám egy laikusnak is értelmezhető, így könnyebb elkerülni az öreg vagy kopott gumik vásárlását. Csak figyelmesnek kell lenni, ha mégis bizonytalanok vagyunk érdemes egy autógumistól segítséget kérni. Gyakran a hibát még ő is csak centírozógéppel látja.
Ezeken kívül még sok más egyéb kopás is lehet a gumin, elfékezés vagy a vázszerkezet deformációja. A gumis ezeket könnyen felismeri, de egy laikus nehezen.