Miből áll egy autógumi és hogyan készül?

Általában sokan nem tudnak erre a kérdésre válaszolni. Használjuk, megvesszük, cseréljük, de
kevesen tudják, hogy miből áll és, hogy hogyan készül a gumiabroncs.

Sok száz alapanyag és egyéni keverék

Nyilván a gyártók az autógumik készítését igyekeznek titokban tartani, mint ahogy a Coca-
Cola sem hirdeti a titkos receptet.
Általánosságban azért le lehet leírni a folyamatot, de azért ez egy elég összetett dolog, és
mivel bizonyos része titkos, azért pontos megfejtés nincs a kérdésre, és nem jutunk olyan
egyértelmű receptre, mint egy húslevesnél.

Keverékek, szövetek és acélszálak

A gumiabroncsok futófelületét gumiból állítják elő, majd erősítő szerként szilikát és kormot
és alkalmaznak, ezek segíthetik a kopás csökkentését. A vázat már fém- és szövetszálak
hálózzák be, és ezek segítik a megfelelő erősséget és merevséget.

És miből áll?

Belülről haladva kifelé: A belső légzáró lemez egy vékony gumiréteg, ez a régi tömlőt
helyettesíti. Ez után következik a radiálbetét, tulajdonképpen a váz, ez pedig a gumihoz
ragasztott szövetszálakból áll, ez teszi ellenállóvá az abroncsot.
Az abroncs formáját a huzalkarika és a perem adja, ezek képesek óriási nagy erőt is elviselni.
Az övpárnák segítik csökkenteni a melegedést, az övek pedig az acélhuzalokkal biztosítják a
merevséget.
Utolsóként következnek a mintázatok, amelyek a víz elvezetését segítik elő.

Call Now ButtonMobilgumis hívása