A defekt téli időszakban még rosszabb lehet

Sokan úgy vélik, ha téli gumi van az autón, akkor már semmi gond nem történhet, ami a gumiabroncsokkal kapcsolatos.
Azonban a jeges, fagyos utakon is előfordulhat defekt. Az abroncsnyomás csökkenése lehet gyors vagy lassú. A gyorsat nevezzük durrdefektnek, ami rendkívül veszélyes, mivel a defektet kapott kerék irányába kezd el húzni hirtelen az autó. Magasszintű gyakorlat, nyugodt, határozott mozdulat szükséges ehhez a helyzethez. Az autót ellenkormányzással kell a irányban tartani és óvatos fékezéssel lelassítani.
Durrdefektet időzhet elő a nem időben észlelt sérülés a gumiabroncson.

A lassú defekt a gumi rossz tömítettségének, sérült szelepnek vagy a felni hibájának a következménye. Lassan ereszt le az abroncs, ha a felületét átszúrja és a lyukba beszorul egy szög vagy egy csavar. Lassú nyomásvesztésnél könnyebb dolga van a vezetőnek, az autó a defektes kerék irányába húz, de ilyenkor nem hirtelen.

Defektnél fontos, hogy a hiba bekövetkezte és az autó megállítása után rögtön cseréljük le a sérült gumikat.  Ha lapos a gumi az gyengíti annak szerkezetét, ez visszafordíthatlan károkat okozhat. Több helyen található olyan cikk, ahol a defektjavító spray-ről írnak, miszerint annak alkalmazásával mentesülhet a vezető az útszéli gumicsere alól, ám az így helyre hozott gumiabroncs nem tekinthető teljes értékű guminak.

Forduljon bátran szakemberhez!

Call Now ButtonMobilgumis hívása