Egy forró nyári nap, amikor a hőmérő higanyszála 30 fok fölé kúszik nem csak a sofőröket,
hanem a gumiabroncsot is megviseli. Nézzük meg, mire fontos ilyenkor figyelni, hogy ne
legyen semmi gond.
Alapvető ténynek vehetnénk, hogy júniusban már biztos minden autón nyári gumi van, a
valóságban azonban ez nem így van. Sok autón még ebben az időben is téli gumit találunk. Ez
különösen balesetveszélyes, mivel a forró aszfalton akár 20 százalékkal is megemelkedhet a
fékút, és borzasztóan romlik a kormányozhatóság is. Továbbá, az sem elhanyagolható tény,
hogy a pénztárcánkat sem kíméljük, mivel így a gumik hamarabb elkopnak, és az üzemanyag-
fogyasztás is megnőhet akár 10-15 százalékkal.
Óvakodjunk a váratlan manőverektől, amennyire lehetséges. A nyári abroncsokat is
megterheli a nagy hőség, pedig ezeket kimondottan magas hőmérsékletű használatra
alakították ki. Ettől még ajánlott óvatosan vezetni és kerülni a hirtelen fékezéseket vagy
indulásokat. Természetesen nem utolsó sorban a megengedett sebességet betartani, mivel
melegben a belső nyomás is növekszik, ami előidézheti egy defekt kockázatát.
Fontos szem előtt tartanunk a gyártók által előírt nyomást, és rendszeresen ellenőrizni a
gumikat. Nyaralás előtt, mielőtt útnak indulnánk autónkkal érdemes begurulni egy gumishoz
és megnézetni azok állapotát. Egy hosszabb útnál a több személy és a csomagok nagy
terhelése is gondot jelenthet, így ahhoz viszonyítva kell a nyomást beállítani. Ha leparkolunk
igyekezzünk árnyékos helyre parkolni, ezzel is megkímélve a gumik felforrósodását.